">
Hier staat het verhaal over de Ford Capri 2.3 S uit 1982
In 2004 had ik al een 1.6 S uit 1979 maar die lag helemaal uit elkaar vanwege een restauratie, ook had ik al een 2.0 Sierra motorblok met 5 bak geregeld die het 1.6je
ging vervangen. Maar door een landurige verbouwing aan ons huis kwam er niets meer van en bleef de auto zo staan.
Tijdens mijn vele speurtochten op internet kwam ik een advertentie tegen van een Capri 2.3S uit 1982, over de prijs viel te praten en we zijn gaan kijken
Bij een Hyundai dealer in Goes stond ie al 10 jaar in de showroom te pronken en na wat gehandel over de prijs hebben we de Capri op een
autoambulance gereden (5 x starten en de motor sloeg gewoon weer aan!)

zo zagen we de Capri voor het eerst, een plaatje..

en zo kwam ie thuis aan

Eenmaal thuis aangekomen brak er een periode van vijf weken aan om de hele boel na te kijken en te repareren
Gelukkig geen laswerk maar wel opgedroogde keerringen, lekke waterpomp, remmen die vastzaten, lekke wielremcilinders
Er volgde dus de montage van: een waterpomp, nieuwe keerringen, klepdekselpakkingen, carterpan pakking, krukaskeerringen,
remslangen en wielremclinders, ook werd de olie , koelvloeistof , cardan en versnellingsbakolie en de remolie ververst.
Er werd een setje 15 inch velgen met 205/50 ZR 15 banden gemonteerd ter vervanging van de oude 13 inch wielen
Toen volgde de APK keuring en op een koplamp die wat te dof was naar de keurmeester zijn zin was ie helemaal goed!!

Nu kwam de tijd om er lekker van te genieten en omdat een oldtimer nooit klaar is ook sleutelen.
Voornamelijk kleine dingen cq verbeteringen
Na drie jaar genieten kwam er in de winter van 2007 toch plots laswerk aan, tijdens een controle voor de APK viel mijn oog op een hoop modder
in de linker wielkast, ik wilde die modder weghalen en jawel er viel een gat in........... balen,
verder gekeken blijkt ook de linker A stijl half verteerd door het roestmonster
Geprobeerd het spatbord er een beetje heel af te krijgen maar aangezien dat vastgelast is is het toch gesneuveld.........
en toen de boel maar eens schoongemaakt, nou het ging van kwaad tot erger............
....
En hier de rottigheid in beeld...... de foto's spreken voor zich
....
en hier na de reparatie
Aangezien het originele spatbord vastgelast was (zoals het hoort) kreeg ik het er niet netjes af en moest er een nieuw spatbord gemonteerd worden.
Het werd een imitatiespatbord van het merk "van Wezel" Nu weet ik uit het verleden dat deze niet altijd precies passen, maar naar het zich liet aanzien
paste dit spatbord erg mooi, bij de koplamp, de motorkap en de parafent sloot het keurig aan! dus alles vastgelast en de deur er weer ingehangen.
En daar kwam het addertje onder het gras tevoorschijn, er bleef een naad van ruim een centimeter!!! tussen deur en spatbord over........balen zeg.....

Aangezien het spatbord al vastgelast was wilde ik het er niet meer afhalen en bleef er maar een optie over en dat was het spatbord verlengen met een
centimeter zodat er een keurige naad overbleef van 5 mm.
....
Uiteraard moest het nieuwe spatbord ook gespoten worden........



En nu kon ook eindelijk de "zender" spoilerset (die ik al had laten spuiten) gemonteerd worden.


De stoere achterkant met de donkere achterlichten.


Nog een keer de voorkant.
Word vervolgd